Trend
गोरखाका विद्यार्थीलाई पोसाक  ||   शिवरात्री मेलाको लागी ईशानेश्वर महादेव क्षेत्र बिकास समितिले ३८ उप समिती संयोजक चयन गर्‍यो।  ||   कुसुमाकर माविको ३५ औं वार्षिकोत्सव गण्डकी प्रदेश आर्थिक तथा मामिला मन्त्री टकराज गुरुङको प्रमुख आतिथ्यमा सम्पन्न।  ||   र्‍यान्डममा रेणुकाको ‘तुइन जिन्दगी’ को परिचर्चा  ||   नेपाली गजलमा देखिएको विवाद अनावश्यक भएको पोखरेली गजलकारको निष्कर्ष, सातबुँदे घोषणापत्र जारी  ||   गुम्दै गएको शिक्षकको गरिमाः कसरी उकास्ने ?  ||   एनपीएल नालीबेली : कसले के अवार्ड पाए ?  कुन टोलीले कति रुपैयाँ पाउँछ ?  ||   शैक्षिक कल्याणकारी कोषद्वारा प्रअ, अध्यक्ष र विद्यार्थीलाई सम्मान  ||  
सोमबार , माघ ७, २०८१
गुम्दै गएको शिक्षकको गरिमाः कसरी उकास्ने ? – Sarangi News

प्रकाश अधिकारी

प्रारम्भः
शिक्षण पेसा ज्ञान हस्तान्तरण, सीप विकास र चरित्र निर्माण गर्ने गरिमामय र जिम्मेवार पेसा हो। शिक्षकहरू केवल ज्ञान बाँड्ने पात्र मात्र होइनन् । विद्यार्थीहरूको जीवनमा प्रेरणा र उज्यालो दिने पात्र हुन् । समाजका मार्गदर्शक हुन् । निर्माता हुन् । उनीहरु नयाँ पुस्तालाई शिक्षित, दक्ष,सशक्त, र जिम्मेवार नागरिक बनाउने रोलमोडल हन् । शिक्षण पेसा कुनै सामान्य जागिर मात्र होइन, यो भविष्य निर्माण गर्ने जिम्मेवारी हो। । यो पेसा व्यक्तिगत, सामाजिक, र राष्ट्रिय विकासका लागि आधारस्तम्भ हो । तथापि, नेपालमा शिक्षकको गरिमा विगत केही दशकदेखि लगातार गुम्दै गएको छ । नेपाल मात्र होइन, विश्वभर शिक्षकको गरिमा गुम्दै गएको तथ्य विभिन्न अनुसन्धानहरूले देखाएका छन् । वल्र्ड इकोनोमिक फोरमको रिपोर्ट २०१८ ले शिक्षकहरूको तलब, कार्यस्थितिमा सुधारको कमी, र समाजमा उनीहरूको सामाजिक प्रतिष्ठामा गिरावट आएको संकेत गरेको छ । त्यस्तै युनेस्कोको ुग्लोबल एजुकेशन मोनिटरिङ्ग रिपोट २०१७।१८ सार्वजनिक गर्यो । यस रिपोर्टमा शिक्षकहरूको पेशागत स्थिति, तालीम, र समाजमा उनीहरूको भूमिकाको बारेमा चर्चा गरिएको छ । केही क्षेत्रमा शिक्षकहरूको गरिमा घट्दै गएको उल्लेख छ । यसरी हेर्दा शिक्षकको गरिमा र्फकाउन कसले के गर्ने कसरी गर्ने बारे गहन अनुसन्धान जरुरी छ । यस सन्दर्भमा विद्यालयमा पढ्ने बालबालिका, शिक्षक, अभिभावक र सरकार जिम्मेवार छन् । विगतदेखि नै शिक्षण पेशाप्रतिको राज्यको विभेदपूर्ण, समाजको उपेक्षापूर्ण दृष्टिकोण, स्थानिय निकाय र व्यवस्थापनको हैकम, शिक्षकको क्षमता र योगदानको अवमूूल्यन, वित्तीय असमानता, शिक्षाको व्यवसायीकरण, कार्यभारको अत्यधिक वृद्धि, व्यक्तिगत रुचि र राजनीतिक स्वार्थका आधारमा निर्णय गर्ने तथा कतिपय कामचोर (झोले) शिक्षकहरूको कारण यो पेसाले आफ्नो गरिमा गुमाउँदै गएको छ । यस लेखमा शिक्षक स्वयम्ले आफ्नो गरिमा गुमाउनुका प्रमुख कारणहरू र तिनको समाधानका उपायहरूमाथि एउटा शिक्षकको सामान्य अवधारणा मात्रै प्रस्तुत गरिएको छ ।

शिक्षकको आफ्नो गरिमा कसरी घटाए ?

  •  तालिम,प्रशिक्षण र अद्यावधिक ज्ञानको कमी : कतिपय शिक्षकले आफ्नो ज्ञान र शिक्षण विधिलाई अद्यावधिक गर्न नसक्दा गुणस्तर शिक्षामा कमी आउने, प्राचिन शिक्षण विधि अपनाउँदा ज्ञान र क्षमतामा प्रश्न उठ्नु।
  •  पेसागत अनुशासनको अभाव : शिक्षकको व्यक्तिगत आचरणमा कमी हुँदा समाजमा नकारात्मक प्रभाव बढ्यो, कतिपय शिक्षकले जिम्मेवारीपूर्ण व्यवहार नगर्दा पेसागत मर्यादा घट्यो ।
  • पढाइलाई प्राथमिकता नदिने र विद्यार्थीप्रति अव्यवसायिक व्यवहार : शिक्षणलाई केवल नोकरीको रूपमा हेर्ने प्रवृत्तिले समाजमा नकारात्मक सन्देश प्रवाह भयो । उचित मार्गदर्शनको अभावले विद्यार्थीहरू र समाजमा शिक्षकप्रतिको सम्मान घटायो ।
  • कमजोर सामाजिक सम्बन्ध :  विद्यार्थी र अभिभावकसँग शिक्षकको सम्बन्ध कमजोर हुुँदा, असन्तुष्ट विद्यार्थी र अभिभावकले शिक्षकप्रतिको धारणा कमजोर बनायो ।
  • कामचोर शिक्षक र राजनीति : कतिपय शिक्षकको गैरजिम्मेवार व्यवहार र कमजोर कार्यक्षमताले शिक्षण पेसाको गरिमा घटाएको छ । कार्यक्षमता भन्दा स्थानिय निकाय र व्यवस्थापनको पछि लग्गु बन्नुु, यस्तो व्यवहारले विद्यार्थी र अभिभावकमा शिक्षकप्रति नकारात्मक धारणा बनायो ।
  • कार्यभारको वृद्धि र समय व्यवस्थापनमा कमजोरी : अतिरिक्त प्रशासनिक काम, ठुुलो संख्यामा विद्यार्थीहरूको व्यवस्थापन र पाँचै कार्यघण्टा अध्यापन र शिक्षण कार्यलाई प्राथमिकता नदिँदा शैक्षिक उपलब्धिमा असर पर्यो आदि ।

शिक्षण पेशा कुनै सामान्य जागिर मात्र होइन, यो भविष्य निर्माण गर्ने जिम्मेवारी हो। तर, कतिपय कामचोर शिक्षकहरूकोे गैरजिम्मेवार व्यवहार र कमजोर कार्यक्षमताले शिक्षण पेसाको गरिमा घटाएको छ । सबै पेसाको पेसा कमसम्मानको पेसा बनाएको अन्तिम सत्य हो । जसको कारण विद्यार्थी र अभिभावकमा शिक्षकप्रति नकारात्मक धारणा बनाएको छ। अहिलेको आवश्यकता भनेको शिक्षकप्रतिको नकरात्मक दृष्टिकोणलाई बदल्नु र यो पेसालाई पुनः सम्मानजनक र आकर्षक बनाउनु हो ।

शिक्षकको गरिमा कसरी फर्काउने ?

  •  तालिम र ज्ञान अभिवृद्धिमा संलग्न हुने : समय–समयमा तालिम र कार्यशालामा सहभागी भई नयाँ ज्ञान र सीप हासिल गर्ने, शिक्षणमा आधुनिक विधि र प्रविधिको प्रयोग गर्ने सिकाउन नियमित तालिमहरूमा सहभागी हुने, व्यक्तिगत तथा संस्थागत पहल गर्ने । यसले शिक्षकको दक्षता र आत्मविश्वास बढाउने छ ।
  •  पेसागत सदाचार र उदाहरणीय व्यवहार देखाउने : शिक्षकहरूको भूमिका केवल पाठ्यक्रमको ज्ञान दिनु मात्रै होइन, विद्यार्थीलाई जीवनका कठिनाइहरूको सामना गर्न पनि तयार पार्नु हो । शिक्षण पेसाको मर्यादा कायम राख्न पेसागत आचारसंहिताको पालनामा प्रतिबद्धता हुने, विद्यार्थी र समाजका लागि प्रेरणादायी भूमिका निर्वाह गर्नुपर्छ।
  • शिक्षण विधिमा सुधार, विद्यार्थीको समग्र विकासमा ध्यान दिने : शिक्षा केवल जानकारी प्रदान गर्ने स्रोत नभइ, सोच्ने र समस्याको समाधान गर्ने क्षमता विकास गराउने माध्यम हो । केवल शैक्षिक ज्ञानमात्र होइन, विद्यार्थीको नैतिक, सामाजिक, सांस्कृतिक, मानसिक तथा संबेगात्मक विकासमा पनि ध्यान दिनुपर्छ ।
  • समाजसँग सुमधुर सम्बन्ध स्थापित गर्न :अभिभावक, विद्यालय व्यवस्थापन, र स्थानीय समुदायसँग सहकार्य गरी गुणस्तरीय शिक्षाको लागि भूमिका खेल्ने ।
  • सकारात्मक सोच र दृष्टिकोण कायम राख्न : शिक्षण पेसालाई सेवाको रूपमा हेरी प्रेरणा र उत्साहसहित भूमिका निर्वाह गर्नुपर्छ। व्यक्तिगत आचरण र सीपले विद्यार्थीहरूलाई जीवनका लागि सक्षम बनाउन प्रयास गर्नुपर्र्छ ।
  • कार्यभार कम गर्नु र पुरस्कार र प्रोत्साहन: शिक्षकहरूले शिक्षणबाहेक अन्य जिम्मेवारी नदिनु र शिक्षणमै केन्द्रित गराउनु पर्छ । उत्कृष्ट नतिजा दिने योग्य र क्षमतावान शिक्षकलाई पुरस्कार, सम्मान, र प्रोत्साहन दिने कार्यक्रम सञ्चालन गर्नुपर्छ ।
  • राजनीतिक हस्तक्षेपको अन्त्य र शिक्षकको स्वतन्त्रता सुनिश्चित: स्थानिय निकाय, विद्यालय व्यवस्थापन समिति र प्रअको समेत अनुचित हस्तक्षेपलाई रोक्ने र शिक्षकहरूलाई स्वतन्त्र र निष्पक्ष वातावरणमा काम गर्न दिने नीति लागू गर्न पहल गर्नुपर्छ । शिक्षक राजनीतिक पाटीको कार्यकता जस्तो भएर काम गर्नुहुुन्दैन । प्रवक्ता बन्नुहुन्दैन् ।
  • सुविधामा वृद्धिः शिक्षकहरूलाई शिक्षणबाहेक थप जिम्मेवारी दिए थप सुविधा दिने गर्नुपर्छ ।
  • शिक्षकको भूमिका र महत्वलाई जोड दिने अभियान : समाजमा शिक्षकको भूमिकाको महत्वबारे सचेतना कार्यक्रम सञ्चालन गर्नुपर्छ । जसले विद्यार्थी र अभिभावकहरूलाई शिक्षकहरूप्रति सम्मानजनक व्यवहार गर्न प्रेरित गर्नुपर्छ ।

शिक्षकको गरिमा समाजको शिक्षाप्रति रहेको दृष्टिकोणसँग प्रत्यक्ष रूपमा जोडिएको हुन्छ । शिक्षकहरूको समस्या समाधान गर्न नीतिगत सुधार र समाजको सोचमा परिवर्तन ल्याउन आवश्यक छ ।

अन्त्यमा,
शिक्षण पेसा एक अत्यन्त सम्मानित र महत्वपूर्ण पेसा हो, जसले समाजको समग्र विकासमा योगदान दिने गर्दछ । शिक्षकहरू आफ्नो ज्ञान र अनुभवमार्फत भविष्यका नागरिकहरूको निर्माण गर्छन् । यस पेसाले विद्यार्थीसँग संवाद गर्न, तिनीहरूको क्षमता र सोचमा सुधार ल्याउन र समाजमा सकारात्मक परिवर्तन ल्याउन महत्वपूर्ण भूमिका खेल्ने भएकाले शिक्षकका हातमा समाजको भविष्य हुन्छ भनिएको होला । अतः शिक्षण पेसालाई सम्मानित बनाउन शिक्षकले महत्वपूर्ण भूमिका खेल्नुुपर्ने कुरामा कुनै दुुईमत रहेन । शिक्षक केवल पाठ पढाउने व्यक्ति होइन, उनीहरू समाजका रचनाकार, विचारक र नेतृत्वकर्ता पनि हुन्छन् । के हामी त्यो बाटोमा छौँ ? हामीले केवल पुस्तकको पन्ना खोली रहेका त छै नौ ? विद्यार्थीको हृदयमा विचार र आकांक्षाका बीउ पनि रोपेका छौँ कि शिक्षक र शिक्षण पेसाप्रति हेयभाव ? शिक्षण पेसालाई मर्यादित र सम्मानित बनाउन हामीले आफ्नो पेसागत उच्च नैतिक मूल्य र नेतृत्व क्षमता प्रदर्शन गरेका छौँ ? कि कसैको पछिलग्गु भएर विद्यार्थीहरुको भविष्यमाथि खेलबाड गरिरहेका छौँ ? अब हामी शिक्षकहरुमा आत्मसुधार र निरन्तर सिकाइ हुनुपर्छ । जापान र फिनल्याडको जस्तो शिक्षकलाई अनुकरणीय आदर्शका रूपमा हेर्ने समाज र संस्कृती निमार्ण गर्न, गिरेको गरिमा र सामाजिक प्रतिष्ठा उढाउन शिक्षक स्वयम्ले आफ्नो पेशागत इमानदारी र नैतिकता कायम राख्नुपर्दछ । विद्यार्थसँग इमानदारी र आदर्श व्यवहार राखेर तिनीहरूको जीवनमा सही मार्गदर्शन गर्नु पर्छ । तब पो शिक्षकलाई आदर्श व्यक्तित्व बनाउँछ र शिक्षण पेसालाई उच्च सम्मानित, प्रतिष्ठित, आकर्षित व्यवस्थित र उत्तरादयी बनाउँछ ।

अस्तुु ।

(लेखक तथा पत्रकार अधिकारी सामुदायक विद्यालयका सामाजिक शिक्षक समेत हुन्)
ईमेलः [email protected]

प्रतिक्रिया

सम्बन्धित खवर

  माघ ६, २०८१ आइतबार 29 Views

गोरखाका विद्यार्थीलाई पोसाक

ताजा अपडेट
धेरै पढिएको

मध्यनेपाल ईसाई एकता समाजले ख्रीष्टमस शुभकामना आदनप्रदान कार्यक्रम सम्पन्न।

मध्यनेपाल नगरपालिका रामबजारमा मुख स्वास्थ्य सेवा दन्त क्लिनिक शुरु।

मध्यनेपालमा लैङ्गिक हिंसा विरुद्दको १६ दिने अभियान कार्यक्रम सम्पन्न।

मध्यनेपाल दुईपिप्लेमा नागरिक सुनुवाई कार्यक्रम सम्पन्न।

शैक्षिक कल्याणकारी कोषद्वारा प्रअ, अध्यक्ष र विद्यार्थीलाई सम्मान

कालीगण्डकीमा आधारित सरकारी आयोजना र सर्वोच्चको त्रुटिपूर्ण फैसलाप्रति गम्भीर ध्यानाकर्षण


TOP